peterbaas.reismee.nl

De Kaap voorbij!

Het zal de lezer niet zijn ontgaan dat de Kaapreis inmiddels ten einde is. Na aankomst in Oslo en bezoek aan de stad die in verkiezingskoorts lag, zijn we na een dag verder gegaan naar Kopenhagen. Omdat we vroeg vertrokken waren we rond half vijf in de Deens hoofdstad en konden we een paar uurtjes genieten van de Kleine Zeemeermin en de haven waar op dat moment een onderzeeer met aan boord een zekere Mads en Kim Wall zaten.

De stad is prachtig en baadde in de avond zon Geweldige gebouwen en oude monumenten. Maar dat is dan ook meteen het enige stedelijke aan Denemarken. Buiten de stad gelden enkel de spaarzame rode legoboerderijen en de vele korenvelden. Omdat er weinig vee is, vind je maar weinig mais. De terugreisdag was lang. Zeer lang. En bovenal saai. De Noordduitse Laagvlakte munt niet uit in vertier of je moet Bremen of Hamburg bezoeken. Rond vijf uur waren we weer bij Tante Tok in Didam. Daar werd al afscheid genomen van enkele reisgenoten die niet met de bus naar hun bestemming reden Ook Laurens vertrok met enkele medereizigers die in Eerde wonen.

Het avondeten was gezellig en betaalbaar. De vele bussen buiten hadden hun bestemming gewijzigd en vertokken door het hele land. Mijn bus maakte niettemin nog een omweg naar de stad Helmond via Uden Het was al bijna donker toen ik mijn auto gelukkig in goede staat weer aantrof op het parkeerterrein van de Tongelreep. Voor Laurens zit het er nu al weer op. Die begint morgen al aan zijn eerste lesdag. Voor mij nog niet want de tickets naar Ashgabad zijn vanmiddag binnengekomen! In september weer een enerverende reis!

Dirie weken door Turkmenistan, Oezbekistan, Kirgizie en Tadjikistan; op zoek naar de Zijderoute van Marco Polo.

Reacties

Reacties

Alex Janssen

Peter, je hebt weer een prachtige reis voor de boeg.
Geniet ervan!

Pierre van der Velden

Zo Peter, Marco Polo is dat een voorvader van Marco van Eijk? In een tweestrijd m.b.t. het aantal afgelegde kilometers denk ik dat de geboren Venetiaan het onderspit delft. Ik was in zijn geboortehuis op het eiland Korcula in de Adriatische zee, nu behorend bij Kroatië meen ik enkele uurtjes varen van Dubrovnik. Peter even terZIJDE; een fijne voortaetting van je wereldreizen in September

Peter van Eijk

Nou een voorvader was hij niet maar wel besmet met het reisvirus denk ik. Alhoewel, dat reizen in die tijd was wel omslachtiger dan nu. Wij gaan echter niet de hele zijderoute doen maar een deel tot de Chinese grens. Daarna reisde Dhr Polo door naar XI-An de oude Chinese hoofdstad en middelpunt van de zijdeproductie. Inmiddels ben ik daar wel geweest dus doe ik Marco's reis maar in twee etappes! Nu even mijn zijde Polo-shirt eens gaan opsnorren wat ik daar gekocht heb, Dat gaat Marco Polo indachtig zeker mee. Grappig dat je in zijn geboortehuis bent geweest~!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!