peterbaas.reismee.nl

Het land vande lego

Zeker is dat ik vandaag geen bus meer kan zien. Het begon al om5 uur 20 bij de Tongelreep en hier bij Kopenhagen na bijna 11 uur hoor ik die bus nog. De reis was zonder al te veel problemen. Het einige waren de vele files op de autobahnen.. Voor de rest niks mis met de flinke Dafbus en het enorme wat oudere gezelschap van 51. Verder nog een noot voor Coen, de opstapplaats is niet Zetten maar Didam daar kwamen 1000 mensen bij elkaar om door heel Europa te gaan reizen.

Van de reis weinig te melden. We reden door de Noordduitse laagvlakte met enkel maisvelden en afen toe een afslag naar Bremen of Hamburg. Bij Puttgarden gaan we de de boot op naar de Deense grens Een aangename onderbreking na al dat gebus. Zin in een biertje aan de bar maar dat liet ik gauw voorbijgaan. 5 en een halve euro boor een babyflesje Tuborg. Op Deense bodem konden we zo doorrijden bij de douan. Maar wat een wereld van verschil. Enkel lanbouwvelden met af en toe een boerderij of een kerkje Alles knalrood Net legohuisjes. Verder geen mais maar korenvelden. We rijden via kleine eilandjes door een tunnel of een brug. 150 km zonder onderbreking. Eindelijk zijn we in Kobenhavn zoals dat hier heet. De eerste horde van de 7500 km zit er op

Het eten was hier voorbeeldig lekker Laurenshaalde drie keer een vol bord. Van Kopenhagen zien we niks want morgen is het vroeg op. Kwart voor zes tot Laurens schrik.Maar we moetenvia Zweden naar Turku in Finland. Een overnachting op de veerboot. Weer een lange dag maar dan zit dat er even op. Te moe omlanger te Petrbaazen. En ook te laat want het was vroegvanmorgen!

Alex Janssen

Jongens jullie moeten de lange busreis maar zien als een noodzakelijk iets om tot iets wonderschoons te komen. En dan te bedenken dat de Kerstman elk jaar zo'n rit moet maken.

jan.

Hallo Peter de eerste busreis zit er op.Straks wil je niets anders meer denk ik.Geniet er maar van.

Pierre van der Velden

Ja Peter, een busreis is even iets anders maar dikwijls kan het niet anders. Je wilt tenslotte toch iets zien. En met de eigen auto is geen goed alternatief, vind ik tenminste niet.
En laten we wel wezen, je ziet onderweg meer dan met het vliegtuig. Daar zijn we het samen toch wel over eens denk ik.
Fijne vakantie verder, tot het volgende verslag.