peterbaas.reismee.nl

Kaartrecords

Vandaag hopelijk een rustige dag. De feestneuzen drogen op in Nederland . Wij gaan hier nog even door. Net een heerlijke Budweiser draught op. Toch weer bijna 13 km gelopen. In de ochtend met de metro naar Tussaud's en Peterbaas leverde Lau voor de ingang af. Heel veel amerikaanse celebrities hier waarvan we de meeste niet kennen. Lucille Ball kwam ik tegen en Bruce Willice. Natuurlijk Lady Gaga en Jeniffer Lopez. De royal British family was er ook net als Reagan en Gorbatchov. Maar geen spoor van Maxima of Rutte.

En ja hoor. Daar sttond-ie dan in een hoekje in de halve Oval Office Nors en stoer kijkend beide handen op zijn broekriem Donald Trump Een enkeling waagde zich in zijn nabijheid. Maar Obama en de Clintons trokken meer belangstelling. Peterbaas heeft tot schande van velen toch maar even de relaties met de VS aangehaald. In de nagemaakte metro was het schrikken voor Laurens. Een achteloze pop die in een hoek hing kwam ineens tot leven en een dame zat bijna op Laurens's schoot.

Het was op en top Gostbusters vandaag. Machines om ze te vangen, motoren en kastjes waar ze inzaten knappe 3D projecties. Verder veel filmacteurs en showbizz. na een uurtje stonden we weer buiten. Een Capucchino en dan naar de Gugenheim. Goedkoop is het hier niet in de omgeving van Trumptower. 5 dollar voor een kleine capuchino.. Dan maar taxi uitsparen en lopen naar Gugenheim. Langs de Trumptower. Soms wordt de straat die vol hekken en politie staat ineens afgezet Dan komt die rakker weer langs. Laurens heeft zijn Motorcade, een optocht van 6 UV's gezien langs de Hudson.

Het is best een tijdje lopen langgs de oostkant van Central Park. Hier woonden tal van bekenden voordat ze persident werden zoals Nixon. Je bent drie kwartier onder weg voordat je langs de Metropolitan bent en Gugenheim in de verte ziet. Een enorme witte slak naast de bomen van het park. De vuurproef voor Laurens Dit is dus helemaal weer niet zijn ding. Het museum is prachtig gemaakt Je loopt in het ronde slakachtig gebouw in rondes steeds verder naar boven zonder je het echt merkt Toen Lau Pizzaro met voetballers ging verwarren en constant naar de prijzen van de kunstwerken vroeg heb ik hem iets verderop gestuurd. Verder heeft hij zich goed gedragen.

Eindelijk even genieten van de vele Franse werken van Cezanne, Chagall Monet enz. Er hing een enkele van Gogh die ik niet kende. Verder stond er in een immense vitrine een robot die kunst maakte Op de vloer rode waterverf Het enorme beest veegde de verf naar achter en wierp die op tegen een wand. Laurens was weer life and kicking. Na een uur hadden we het gezien. Tegen een suppost had ik ons verhaal verteld over Madonna Met kind, een schilderij uit onze familie uit de school van Rubens, dat was ontvreemd. De man stond perplex.

Laurens wilde dolgraag de NY pas besteden ook al was het maar even. Dus zijn we het aanpalende Metropolitan ingeweest Weer 30 dollar op de teller erbij. We dwaalden door Egyptische en oud Amerikaanse exposities. Na een half uur vond Lau het welletjes en stonden we weer buiten. We hadden vandag 80 euro met de kaart uitgegeven. De kaart is er nu uit. Op naar de downtown Het hele end weer teruglopen. Met sierlijk tred wipte lau over de trotoirs. Ik vond het nu wel welletjes. Langs de Apple Store om mijn neefje e plezieren en dan met de metro terug 13 km afgetikt. Naast het hotel bij de pizzeria een heerlijk biertje uit de tap gehad. Vanavond een king Size pizza bij dezelfder Italiaan Morgen naar Wallstreet en Chinatown Het begint al aardig op te schieten. Even de voetjees in het water nu!

Alex Janssen

Zo doorkruisen jullie heel New York. Prachtig toch!

jan.

Het is maar een week toch een hele mooie week voor jullie.

Pierre van der Velden

Al die bekende bezienswaardigheden straks bewonderd. Dat is nog eens wat anders dan plaatjes in tijdschriften en zo nu en dan wat filmbeelden op TV. Veel gezien Peter in een korte tijd. Dat heb je alweer te pakken. Fijne dagen nog voor je weer terugkeert in het saaie Boxtel met de Petrus Basiliek als 'hoogtepunt'. Wat een vergelijking.

Franc Boer

Teruggekeerd uit Klein Vink in Arcen, heb ik Eva en Afke helemaal bijgepraat. Eva geniet van je voortreffelijke ????????verslagen. Ik ben je zeer erkentelijk voor de enorme cultuur-injectie die 'de jongeman' van je ontvangt. Zeker weten dat onze Lau in Nederland direct zijn ?? PSV Clubcard inwisselt voor de Museum Jaarkaart ???? Hier on Brabant hebben we het zwaar na het verlies van PSV. Zelfs NRC liet gisteren een jubelende Bas Nijhuis aan het woord over de onvolprezen doellijntechnologie. Wel vreemd dat een team dat eerst alle complimenten kreeg, nu ineens van alle kanten wordt bekritiseerd. Klopt m.i. ook niet helemaal. Hoop dat PSV zich weet te herpakken voor de strijd om de 2e plek?? Heren, geniet van de ???????? USA. Hebben jullie iets meegekregen van de speech van Trump? En uhh, Laurentius: vandaag geen vlees eten hoor -> Aswoensdag????

Franc Boer

Ps. Ik zie dat mijn smileys veranderen in ???????