peterbaas.reismee.nl

Neushoorn op stap

De laatste hele dag in Chitwan Sauhara. Een bloedhete ochtend en een avondtuurlijke avond gisteren. Na een eetpartijtje bij Palace Inn (dat moet je wel met een korreltje zout nemen) terug naar Village resort. Een kind sprak Laurens aan dat er een neushoorn achter hem liep. Dat leidde natuurlijk tot ongeloof en lachen. Toen ik toch maar even omkeek zag ik een een behoorlijk beest om me afkomen in het donker. Dat best eens kunnen kloppen Achter het beest een menigte mensen en een politiewagen. Er hing wat in de lucht...

Opzij gestapt en ja hoor het beest liep in rustige pas voorbij. De lach van Laurens werd een kreet van opwinding en bezorgdheid. "Niet te dicht Peter, Ohhh wat een beest, dit is te gek, echt chille waar komt hij vandaan? Dit komt in de top 5 van mijn leven." Ondertussen ben ik maar begonnen met het maken van wat foto's en een filmpje Dit is te ongelooflijk voor woorden. Jammer van het donker op straat; hier is geen straatverlichting. De politieauto scheen op de enorme kont van het beest en bij etalages kon ik iets van de zijkant zien.

Opeens stopte het beest toe ik er bijna bovenop stond. Het wendde zijn kop naar rechts en scheen naar een winkel te willen. De hele menigte stope en deinsde terug net als ik, Maar de kraam was niet naar de zin van het beest en langzaam liep het weer midden op de weg. Kennelijk dat de politie de weg al afgezet want er kamen geen tegenliggers meer. Verder ging de vreemde optocht weer. Het beest bleef ontspannen en liep zelfverzekerd. De menigte achter hem groeide en talloze beeldschermpjes van mobieltjes verlichtten de donkere straat.

Na een tijdje vond onze rhino het welletjes en sloeg rechtsaf een donkere steeg in. Tegelijkertijd liet een onwetende winkelier zijn luiken met een klap naar beneden. Het beest stopte abrupt en slaakte een dreigende brul. Snel doken de meesten achter auto's en brommers. Maar het beest liet zich niet van de wijs brengen en sukkelde verder het steegje in. Tijd voor de stroomuitval en alles was nu helemaal donker. De show was over. In de kamer was het noglang onrustig met Laurens en werden foto's uitgewisseld. ook de familie werd ingelicht.

Vanochtend onder een staalblauwwe lucht met iets van 37 graden fietsen gehuurd. Dat bracht wel vat verkoeling voor 2,40 per dag. Maar als je stopt dan is dat toch weer anders. Maar even door de omgeving gefietst en gemaand tot linkshouden. We zijn nog bij een basisschooltje geweest en wat gedronken bij een stalletje. Voor 50 cent een colaflesje. Lau was in een goede bui en tikte 2,40 af voor twee flesjes. De baas was euforisch.

Het zwembad van 7 star hotel was in onderhoud dus op naar het volgende, De Hermitage. De lucht kleurde donkergrijs en in de verte rommelde het al. Snel waren we bij het hotel en voor 400 roepies mochten we zwemmen. De stoom slaat dan van je af. De oppassers in het park zorgen bij Lau weer voor de nodige conversaties. De vele flessen water zorgden toch weer voor een natte mond.. De onweesrbui barsste los maar onder water merk je er weinig van.

Terug bij het hotel de laatste sensatie voor vandaag; bij een boer iets verderop belaagde een Python een kip. Lau was er als de kippen bij en ik liet het van afstand maar even bezinken. De felle boerenvrouw sloeg de slang de kop af met een stok. Lau was onverschrokken getuige. Ik niet.Maar even wachten want hij had de kamersleutel. Eindelijk tijd voor het reisblog.

Reacties

Reacties

Pierre van der Velden

Oog in oog met een neuwhoorn, wat een sensatie. En dan alles in het donker? Niets voor mij als nachtblinde. Mar agge mar leut het.
Een slang met de kop eraf? Dat is toch niks bijzonders, hier hebben tuinslangen sowieso geen kop. Ha, ha.
Weer een prachtige reis Peter.

Joan

Even dacht ik dat je in een dierentuin was beland echter zonder hekken! Nog veel plezier daar.

jan.

Maak er nog maar iets moois van.

Alex

Nog even genieten!
En.....wie weet welk dier jullie nog tegenkomen.

mary

Dat is wel een belevenis zeg.. ik kan begrijpen dat je eerst dacht het zal wel... best spannend. En dan die slang nog, wat een verhaal. Op kreta niets van dat gezien...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!