peterbaas.reismee.nl

Op naar Nepal

Nog even en dan gsst onze reis naar Nepal beginnen. Dat we via een overstap in Istanbul reizen maakt deze trip nog extra avontuurlijk. Hopelijk houdt onze vriend zich daar wat rustiger nu. Ik ben benieuwd wat de aardbeving daar allemaal gedaan heeft. Vergelijken kan ik in ieder geval want ik was er in 2011 op doorreis naar Tibet.

De reis is door mijn oud-reisleider Andre, die in Chiwan woont in elkasar gezet op wat aanwijziningen van me. Eerst een paar dagen in Kathmandu waar we aankomen, dan een trekking naar Bakhtapur, een museumstadje en vervolgens naar het hoge uitzichtpunt op de Himalaya: Nagarkoth. Hier gaan we ook wat werken aan een getroffen schooltje

Vervolgens gaat de trip naar Bandipur met mooie grotten en Pokhara. Hier zitten we aan de voet van de Anapurna, een tweede Himalayareus. We kunnen een trekking doen, naar het meer gaan of naar Sarangkot. Dan naar Lumbini waar de monikken zitten en er mooie tempels zijn.

Tenslotte gaat de reis naar het zuiden van het Land. We zitten hier in de warme Terrai met de nationale parken. Hier kunnen we op een olifant op safari. Er zitten hier krokodillen, tijgers en witte neushoorns. Tenslotte weer naar Kathmandu waar we nog een dagje hebben voor de souvenirs Andre, gaat met ons mee naar Nederland. Zijn verblijfsvergunning moet vernieuwd worden.

Kijk vast naar het fotoalbum op deze pagina en straks veel plezier met het dagboek van Peterbaas!

Reacties

Reacties

Alex Janssen

Zo, een mooi reisprogramma.
Ik ben weer benieuwd naar je prachtige reisverslagen.
Goede reis!

Pierre van der Velden

Om te smullen Peter. Oh je gaat ook nog als bouwvakker ontwikkelingshulp bieden. Prachtig toch? Voorzichtig en niet te wild met al dat wild. Vergeef me de woordspeling.
Prettige reis Peter en tot half augustus. Ik volg al smullend je reisverslagen.

Mary

Super hoor... ik ben benieuwd wat je weer gaat beleven. ENNN zul je de tijger in het echie gaan zien... dat zou super zijn. Dan ben ik echt jaloers... ik weet zeker dat wij dat niet gaan zien. Al hoewel in een dagje dierentuin misschien. Geniet straks weer van je reis..... ENNNN doe voorzichtig....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!