peterbaas.reismee.nl

Glaasje Sissie

Gisteravond zijn we met wat vertraging en veel overstappen, veiligheidscontroles enz in Luxor aangekomen. Helaas liep ons Kras-arrangement niet zoals verwacht. Omdat we ook de excursies wilden hadden we geboekt voor een zogenaamd Inclusive pakket. Maar voor Kras was dat een drankabonnement wat op de site niet te traceren was. Geen excursie maar wel vanaf 10.00 uur volop vriije drank. Bellen met Kras Nederland lost niets op zodat dit zeker wel de laatste Krasreis wordt. We hebben er vanwege de corruptheid in dit land maar een gllaasje Sissie op gepakt op de huidige president en moetstren we de excursies straks zelf bijbetalen.

We zitten op een erg luxe Nijlboot, met volop koper en marmer en bedienden in apenpakjes. Niets kan, niets mag buiten het boekje om. Internet is schreeuwnd duur ( 9 Euro per dag) en de vele Duitsers zijn onze buren. Dat was het dan ook wel want verder zie je weinig toeristen. Alles ligt op zijn kont hier na de aanslagen en langs de oever liggen vele lege Nijlboten. De luxe resorts staan leeg en op de weg is er amper verkeer. Inheemsen smeken om een taxiritje naar.. tja... dat weten ze zelf ook niet. De supermarkt bijvoorbeeld..

De heenreis was zonder problemen vererlopen. Op Schiphol hadden we een Egyptische sportpiloot die de A320 met een achtellos gebaar de startbaan opstoof en meteen in die bocht al vol gas gaf waarbij de krakendse kist in een lange zucht steil het luchtruim koos. Iedereen was doof, zeker de oudjes. Vier uur vliegenwaarbij het rond 7 uur al donker werd. Cairo is een enorme stad van 16 miljoen inwoners. Er komt geen eind aan. Een tapijt van gele en oranje lichtjes diep onder ons. Na de landing twee uur wachten en oh ja visum kopen bij de bank en dan afstempelen. Je raakt je geld hier wel kwijt. Daarna na Luxor waar we zo rond middernacht aankwamen en werden verblijd met Kras'all inclisive abonnement. Temperatuur is heerlijk 22 graden met een lekker Nijlwindje.

Vandaag zijn we niet meegegaan met de excursie. We wilden bellen en winnen van Kras. Helaas dus niet. We leggen ons er maar bij neer en kopen de excursies erbij net als enkele andere lottgenoten die dachten ook een mooi pakket hadden en als geheelhonthouder nu met een all inclusive drankabonnement opgescheept zitten

Inderdaad, opgescheept want we zitten nu op een varend schip van drie etages. Boven is het zonnedek waar je echt moet opletten voor de zon. We varen nu 200 km naar de eerstvolgende bestemming Elsa of Edna of zoiets. Morgen doen we wel met de excursies mee. Verder heb je hier geen geld nodig alles is inclusief;de maalttijden waren dat al. Over het algemeen wat meer senioren op deze reis, tot enige treurnis van Laurens die jongere stukken verwachtte. Maar kennelijk is doit te ouwbollig voor deze leeftijdsgroep.

Vanmorgen lagen we al in de Jacuzi met drank die na 10 uur vrij was. Eerst een wandelingetje gemaakt naar de weg naar Aswan maar buiten de smekende taxichauffeurs en bedelaars was er niet veel aan. Vanavond is er fitness gelegenheid voor Laurens want anders groeit hij dicht na de vele vrije colaglazen. Ik beperk me maar tot wat biertjes.

Wanneer de volgende brief weer is moet je afwachten. Elke dag 9 euro is me wat te veel. Morgen kunnen we hopelijk ergens pinnen voor de excursies. Nu maar even kijken of ik de laptop van Laurens kan hacken voor wat meer internettijd.

Groet uit het warme en drankovergoten Egypte!

jan.

Hallo Peter dat is niet zo mooie de eerste aankomst als het al tegenvalt.Maar hopen dat het een mooie reis word.Het weer is beter dan bij ons.Hier is het maar 10 graden met regen.En tot horens.

mary

Een drank abbo, daar weet jij toch wel raad mee Peter..Wel vreemd hoor zo'n all in, als je denkt dat het gaat om de excursie's.. Bier???, hebben ze niet van dat rode vruchten sap dan waar je dol op bent. Maar niet te min geniet er maar van... 22 graden ik neem aan s;avonds overdag zal het vast nog wel eff warmer worden. Hier hebben we af en toe hagelbui-en om onze oren..Ben benieuwd dat je in het zanderige Egypte mee gaat maken....

Joan

Nou dat valt n beetje tegen. Maar all inclusive dat ken ik wel. Hopelijk vallen de excursies mee. Hier de winterjas gewoon nog aan. Maar de Lente Komt terug eind volgende week.

Excursiepakket Nijlcruise
Wilt u álle highlights langs de Nijl zien? Boek dan vooraf zéér voordelig het optionele excursiepakket (€ 150 per persoon) inclusief transfers in (mini)bus met airconditioning, Nederlandssprekende gids en excursieprogramma incl. entreegelden. Met excursies naar:
Hebben jullie deze reis ?????? dan zou er inderdaad de excursie's erbij in zitten, en niet het dranken geld waar ze het over hebben...

mary

je hebt het all inn excursie pakket dat bestaat uit:
• Excursiepakket Nijlcruise € 150 p.p., kinderen 2 t/m 11 jaar € 99
• Losse excursies:
- Sound & light show Karnak €30 p.p.
- Tocht per paardenkoets vanuit Luxor €20 p.p.

- Zeiltocht per felucca met bezoek aan botanische tuin en Nubisch dorp €25 p.p.
- Zeiltocht per felucca €10
- Abu Simbel €90 p.p.

mary

en het all inn drank pakket van 125 euro...
• All Inclusive € 125 per persoon
- Frisdrank, water, koffie en thee van 10:00 tot 22:00 uur
- Lokale alcoholische dranken (bier, wijn, whisky, wodka en gin, rum) van 10:00 tot 22:00 uur
Noot: drankjes worden alleen geserveerd op het zonnedek en in de lounge, bar en discotheek op het loungedek (m.u.v. drankjes tijdens de maaltijden).
• Reis- en annuleringsverzekering

mary

ja, de vraag is nu welke hebben jullie er nu bij geboekt.... lezen is ook een vak.... hé Peter.....

mary

als je het dranken pakket hebt zou ik het er maar van nemen.... je bent nederlander, dan moet het eruit....

Pierre van der Velden

Ja Mary heeft volgens mij een punt. Wat hebben jullie geboekt?
Los daarvan; ik heb ook niet zo'n goede ervaring met Kras (nu onderdeel van TUI. De reis die ik eerder maakte met Kras naar Tsjechië was ook niet zo geweldig met een heel sober avondeten. Bovendien kwamen ze beloftes niet na waaronder extra aandacht/begeleiding vanwege mijn slechtziendheid. Het entertainmentprogramma was ook vér beneden peil. Nee, viel me tegen van Kras. Houd er de moed in Peter, jouw kennende maak je er beslist toch iets moois van.

Alex Janssen

Dan hoeven jullie in ieder geval geen dorst te lijden. Het is heet daar dus drink meer veel want dan haal je het geld er wel uit. 125 euro dat zijn dus ongeveer 60 glazen en als je dan 10 glazen per dag drinkt dan haal je het eruit.
Je kunt ook slim zijn en aan de bar gratis drank bestellen en doorverkopen aan anderen tegen een iets goedkopere prijs en dan kun je nog winst maken ook.
Geniet er maar van.

mary

Dat is nu weer een super tip.... ik kan me voorstellen, dat Peter daar al aan gedacht heeft, en dat hij zijn kans berekeningen om het er uit te halen al op een rijtje heeft gezet... Maar ik weet zeker dat hij van deze vakantie alles eruit zal halen, om er een goede vakantie er van te maken. Ws koop hij een emmer en schepje gaat de hele dag liggen bakken in de zon.. krijgt ie dorst van .... en dan...