peterbaas.reismee.nl

Naar het Beloofde Land!

Deze maand gaan mijn collega Laurens en ik naar Israel voor een rondreis van 8 dagen.Die Laurens werkt aan een studieproject dus als oud-Israelganger heb ik besloten mee te gaan.

Vanuit Tel Aviv eerst met de bus naar Nethanya een luxe badplaats. Dan naar Caesarea een zeer oude Romeinse vesting. Vervolgens op naar Nazareth Jesus'woonplaats en dan naar het meer van Galilea. Of ik daar ook over het water kan lopen moet nog blijken. Bij een eerder bezoek in 1975 mislukte dat jammerlijk.

Dan op naar Kapharnaum voor een bezoek aan de woning van Petrus, mijn naamgenoot. Hopelijk is hij thuis. Ook de Synagoge waar zijn voorman Jeus preekte staat op het program. De berg Taghba is bekend van de wonderbaarlijke broodvermenigvuldiging. Toch wordt hier aangeraden een twaalfuurtje mee te nemen.

De Golanhoogte wordt een spannende excursie, immers we zitten dan aan de Syrische grens. Het is daar niet zo rustig zoals we weten maar wel bijzonder om het mee te maken. Verrekijker gaat mee. Dan gaan we naar Jerusalem, een verdeelde stad met de tempel van de Rots en de klaagmuur. Hopelijk blijft het rustig tussen de Israeli en de Palestijnen.Wer bezoeken ook de Olijfberg bekend van het lijden van Jesus. Ook de H. Grafkerk zal ik na een jaar of 35 weer eens bezoeken.

Betlehem moet je met Kerst doen, maar het kan nu niet anders. De geboortekerk laat je echter totaal niet aan de envoudige stal van vroeger denken.

Qumran is bekend van de vindplaats van de Tora of Dode Zee Rollen in grotten. In de buurt ligt de oase Ein Gedi en de Citadel van Massada op een hoge bergrots.Daar kun je met een kabelbaan heen. Zwemmen in de Dode Zee is mogelijk maar erg zout en niet fijn als je een wondje hebt

Tenslotte weer terug naar Tel Aviv voor de terugvlucht!

Reacties

Reacties

Pierre van der Velden

Peter, als je toch bij de klaagmuur bent, wil dan meteen even controleren of mijn wensbriefje nog tussen de stenen zit. Ik wacht nog steeds op vervulling van mijn wensen. Logeer je in Hotel Gan Hamalech in Nethanya?
Fijne vakantie, Hava Naguila, hava

Mary

Zo je gaat weer veel bekijken. Maar neem je ook je zonnebrand mee en je petje...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!