peterbaas.reismee.nl

Weer thuis!

Op 2 augustus was ik na een lange reis weer terug in Nederland. De reis zit er op en ik kan eindelijk met vakantie. Dat was tijdens onze trip in Afrika wel anders; bijna een militaire excercitie met zware tenten, elke dag opbouwen en afbreken en in de truck sjouwen, corveediensten draaien en militaire verplaatsingen in zeer vroege ochtend omdat de afstanden enorm waren. je kunt de lengte van de reis ongeveer vergelijken met de afstand Amsterdam - Noordpool.

Na aankomst in Nederland was het reden om eerst maar eens vakantie te nemen en uit te rusten. Geen reisblogs, geen vroege verplaatsingen en geen corvee! Het is geweldig. Daar kan Djoser dus ook mee adverteren. Doe waar je zin in hebt thuis en slaap eens uit. Geniet van deze vakantie.

We mogen achteraf gezien niet mopperen; we hebben geen materiaalpecht gehad, altijd mooi weer (na zuid-afrika) en heel veel dieren gezien. De foto's en de video zijn prachting en daar gaat het om. Of ik zo'n reis weer zou maken? Ik moet Rene dan weerspreken. Nee dat was mooi maar niet weer. Het genieten werd getemperd door het vele gesjouw, het stof wat je maar niet kon wegspoelen en de verschrikkelijke wasborden in de woestijn, de weinige internetpunten..

Komend jaar zien we maar weer; in ieder geval bedankt voor je reacties; de links voor de foto's zijn inmiddles verzonden en Rene komt ook nog aan de beurt. Ook de eerste video staat al op het Net : de Victoriawatervallen! De koppeling mail ik nog wel!

Ruud

O, ik zou het juist zo weer doen, maar Djoser heeft de kampeerreis van Victoria naar Kenia geschrapt, omdat er te veel mensen klaagden over de primitieve militaire instelling van de reis :)

mary

ha die peter... expeteditie hebben wij ook weer overleefd ... wij zijn ook thuis. We beginnen per dag .. hebben we nog veel e-mail contacten zo met elkaar? Hoezo corvee diensten daar was bij ons groepje geen sprake van. je leest hier meer over. Aan het eind van de reis stond bij ons de kilometer teller op 6060. Hebben we om gereden...