peterbaas.reismee.nl

Nepal!

Maandag 1 augustus 2011 Even een klein reisverslagje dezer keer, want we zijn op doorreis ! Ik werk nu op de ipad in de kamer dus let niet te veel op de spelfoutjes Gisteren zijn we rond 4 uur in de ochtend vertrokken vanuit Varanasi naar Nepal (Chitwan) Een barre tocht in een rammelende Indiase bus zonder goede airco. Na uren rammelend door een polderachtig landschap met veel rijstvelden kwamen we bij degrens met Nepal aan. Gewoon een modderige straat met veel winkels en zowaar eenh klein douanekantoortje Na wat formaliteiten door tevoet vaan Nepal gevolgd door 5 riksja's met bagage. Ook daar weer veel formulieren en wat geld onde de toonbank. De bus stond al klaar; een klein busje deze keer zonder airco De temperatuur is hier nog steeds bloedheet, dus ramen open. In de verte tekende zich een lange hoge grijze band aan de horizon af; de Himelaya. Na een tijdje begonnen we aan onze klim. Na enkele uren zaten we in Chitwan, een natuurpark met tijgers en neushoorns. Nog steeeds aangenaam warm hier en gisteren weer een flinke fles bier gepakt. Doodop om half elf naar bed Vanochtend hebben we een olifantentocht gemaakt ! Een uur lang met een flink aantalbeesten door de jungle. Na een tijdje zagen we inderdaad een paar neushoorns vlakbij. Verder natuurlijk herten en apen en een soort lemmingen die rechtop gingen staan. Na een uur gteschud heb ik een olifant met wat banaatjes bedankt. Daarna op naar de wasplaats ! We konden olifanten in de rivier wassen ! Je klom op een liggende olifrant en ging mee de rivier in Daarna spoot hij je helemaal nat en schudde hij je van zich af in het water. Een grote dolle en natte boel. Over een uurtje vertrekken we naar Kathmandu. Het weer is nu prachtig ondanks de moessontijd !

Reacties

Reacties

ja.vdlinden

hallo peter het was weer een mooi verhaal.
groetjes.jan.

Joan

Heb je nog iets aan het boek wat ik je heb gegeven?
Of zijn jouw impressies van de reis zo enorm dat je blij bent savonds de ogen te kunnen sluiten? Dat laatste kan ik me namelijk heel goed voorstellen !
Ben beniuwd naar je vlg verhaal Groeten vanuit n warm en zonnig Nederland at last

Pierre van der Velden

Geweldige belevenis zo'n verre reis in landen en plaatsen die wij alleen maar op TV gezien hebben.
Jammer dat ik zulke reizen niet (meer) kan maken. Een weekje Ermelo is voor mij nog het enige wat rest. Maar als het enigzins kan dan wordt het volgend jaar toch weer het buitenland, als mijn gezondheid het toe laat. Maar daar ben ik ook al heel erg blij mee. Geniet ze Peter en ik ben weer benieuwd naar de films straks.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!