peterbaas.reismee.nl

Bebaarde rijders

Vandaag, vrijdag een vrije dag in Bariloche waar we gisteren vanbuit Esquel aankwamen! De meesten zijn met een erg dure boottocht het meer op. Mijn kamergenoor Meidert is al vroeg aan de wandel en ik kan eindelijk weer wat aan het reisverslag doen. In het hotel zit een heel nest Hells Angels; veelaal bebaarde rijders die echter hier gteen vlieg kwaad doen. buiten staan de motoren in de ochtendzon te glimmen. Vanmiddag gaan we even met de kabelbaan de bergen in Bariloche is eigenlijk een wintersport plaats In juni juli is alles volgeboekt hier; nu valt het mee Veel sportzaken, en eethuisjes. We komen de tijd wel door

Eergisteren kwamen we hier aan vanuit Esquel. Nu maar 300 km maar in de ochtend onderweg met een wandeling met de nieuwe gids Angel. We waren in een prachtig merengebied waar voor wandelaars geweldige wandelingen gemaakt kunnen worden. In de bossen leeft hier de puma. Maar we hebben hem niet gezien. Na iets van twee uur gewandeld te hebben was het tijd voor de picknick Ieder had wat in Esquel gekocht. De temperatuur, in de ochtend koud, was weer als een pijl omhooggegaan Enb de lucht was weer staalblauw.

Op naar Bariloche maar een tussenstop was gepland in Las Bayas. Daar is het lekkerste ijs van het hele land te krijgen Voor de kraam staan rijen mensen Een Gaucho met gitaar zorgt voor wat levendigheid. Ook hier weer behoorlijk warm We moeten echt gaan smeren. De laatstekilometers naar Bariloche zijn aangebroken. Deze toeristische plaats kent ook een villa van de familie Zorreguietta maar dan wel in het buitengebied. We hebben een goed hotel met ongelooflijke wifi. (zolang het duurt)

Gisteren meteen op rondreis met Angel In de buurt langs het enorme meer zien we de Andes met besneeuwde toppen in de verte. Er zijn talkijke kabelkbanen en we komen dus steeds meer in contacht met de Andes die als een soort ruggegraat van boven naar beneden loopt tot Vuurland. Na een stop voor een geweldige boswandeling met enorme bomen en een blokhut dat de eigenaar met de Ribben en baleinen van een walvis had versiert kwamen we bij een prachtig bergmeer aan. De vele rode eucalyptusbomen gaven het een onwerkelijke aanblik. Verder ging het naar de eerste kabelbaan. Van hieruit heb je een blik over alle meren in de buurt tot Chili toe. Een geen sterke wind bovenin Het was een supernmooie dag.

In de middag kwamen we de bebaarde rijders weer tegen op een plein bij de stad De kuddegeest laat zich gelden. Ze hebben hun eigen vleeskeuken en bierwagen meegenomen. Ze rijden af en aan Ook nu zijn ze aan het rochelen buiten Ze trekken snelle rondjes voor het hotel. Morgen is het weer voorbij Dan gaan we richgting Chili!

mary

Mooie natuur dus, daar zouden wij het ook voor doen. Maar voor jou was het niets het boot tochtje? hebben ze nog wat spectaculairs gezien? Met ander woorden was het boot tochtje het waard