peterbaas.reismee.nl

Nog even

De laatste dag is hier begonnen. Aan de overdadige warme zal snel een einde komen als ik de reacties op het blog moet geloven. Wij kunnen ons het amper voorstellen. Gisteren nog een leuke dag in Makassar gehad. We hebben Et zes man drie bedjaks gehuurd. Eerst naar de haven. Zoals alles hier is die ook weer overdadig. Flinke houten vrachtboten die met stukgoed handmatig worden beladen via een smalle houten loopplank. Met zware dozen daan de sjouwers aan boord. Ik en Frans zijn ook even geweest hoewel dat aan boord gaan even wennen was. Frans werd daarbij door een bedjakman begeleid. Boten vertrekken hier naar Flores, Jakarta of Kalimantan.

daarna naar de lokale vismarkt. Ook hier kun je weer van de geur stokjes snijden. Amper te harden voor de niet zo fervente visliefhebber maar Frans had een gouden tijd tussen de barracudas en koffervisjes. Tenslottenaar de gewone markt waar werkelijk van alles te koop is Door de grote hitte liep zelfs een vrouw rond met een enorme plastic vat op het hoofd. Tenslotte Fort Rotterdam, een mooi gerstaureerd fort uit onze koloniale tijd.

In de middag nig naar de kapper en een Indonesische nummerplaat gekocht voor de collectie. De souvenirwinkels stellen niet erg veel voor.Meestal koekjes of snoepwinkels waar ze ookwat soevenirs verkopen. In de avind gaann eten met zijn allen. Mijn laatste lekkere indische sateh voordat we de terugreis aanvaarden. Het zit er nu echt weer op. De truien gaan bijde handbagage en het reisblog loopt af. Bedankt voor alle reactie. Ik kan ze door de zeer beperkte tijd amper beantwoorden maar ik heb ze wel gezien. Tot ziens in het koude Nederland

mary

Geniet er dan nog maar even van....

Joan

Goede reis terug. En de temp. hier valt mee tis hier 14 graden;)

Pierre van der Velden

Peter, geweldig genoten van je blogs. Even keerde ik terug in Indonesië. Veel herkenbaars. Ach Peter, op iedere hoek van de straat is hier ook lekkere satéh verkrijgbaar, zij het zonder sfeer.
De herfst is hier aangebroken en overal snuif je de heerlijke lucht van verse erwtensoep. Deze staat hier al te dampen voor je met indien gewenst een lekkere struif. Peter wel thuis en tot ziens.

Jan,

Ja peter het zit er weer op helaas voor jouw.Maar het duur niet lang voor je weer vertrekt naar een ander land.Je bent daar zo aan gewend dat je hier niet wild blijven.Je zal hier nog moeten wennen aan het weer.Maar dat komt wel weer goed.Wel thuis en tot ziens.