peterbaas.reismee.nl

Buenos Aires

gisteren zijn we met Air Europe vertrokken voor een vlucht van meer dan dertien uur in totaal. Dat Air Europe geen KLM was wist ik wel maar enige concrrentie zullen ze zeker niet bieden. Op de vlucht naar Madrid geen tapas of stierenballen maar vleesvervangers of snacks voor een aardige prijs. In Mardrid kom je op een vlkiegeveld voor wandelliefhebbers. Meer dan een half uurlopen door ellenlange gangen op zoek naar gate AB. Dan zijn weer twee afzonderlijke gates maar volgens de beambte bij een informatiepunt zou het zomaar eens C18 kunnen zijn dat nog wel kan veranderen ...

Toch maar C18 geprobeerd en daar stnd een rij van bijna een halve kilometer; de stewards zaten nog aan de tapas. Ruim overtijd gijng de gate open en vertrok het vliegtuig met twintig minuten vertraging Gan niet naar Madrid om over te stappen is de les uit dit verhaal. De vlucht was verder prima Nu weer met Air Europe maar intercontinentaal moeten ze gratis eten verstrekken. Ook het vliegtuidg was spiksplinternieuw een Boeing Airliner. De vlucht was niet uitverkocht en ik had niemand naast me Dat kwam goed uit ik heb redelijk kunnen overnachten.

In de ochtend maakte Boeing zijn nieuwe gadgets waar. Alle raampjes straalden blauw licht uit bij de dageraad;een lichtshow van de fabrikant. Ik dacht eerst dat alles aangevroren was; een merkwaardig spectakel. We zijn langs west Afrika, over de oceaan en dan bij Fortaleza Brazilie binnengevlogen Maar de tocht naar Argentinie was nog ellenlang. Om 8 uur in de ochtend; bij jullie vier uur later, waren we op het vliegveld. De mop is dat hier zowat alle internationale lijken in de ochtend binnenkomen zodat ze zich met de douane geen raad weten. Er is maar een hal waar allerlei slangen met mensen zich naar de douaniers kronkelen. Je bent ongeveer bijna een uur aan het kronkelen. Na kennismaking met de kleine groep van 11 deelnemers stonden we zo rond half elf buiten

Het is hier erg warm en daar loop je dan met je warme nederlandse pak aan. De zon staat erg hoog en brand op je gebleekte winterse lijf. De bus in en op naar de stad van <Maxima. Het gaat ze hier nog niet zo erg voor de wind want er is een sterke inflatie Ze hebben enkel biljetten van 100 pesos Iets van wwe en een halve euro dus je loopt met dikke pakken te zeulen. En je telt je een ongeluk. Ze hebben een groot verschil met rijk en arm et is een echt vleesland Weinig grondstoffen behalve zilver. Dus opletten op straat met je spullen.

Vanmiddag hebben we even een straattocht gedaan. We zitten inhet centrum van de stad. Veel rijkversierde gevels uit de fin de siecle. Beetje Spaans Frans. De stad heeft ook Italiaanse invloeden. Maar we waren benieuwd naar de dwaze moeders die op het plaza de Mayo nog steeds elke middag bijeenkomen Er zijn enkel nog hoogbejaarden want de meesten zijn er niet meer Verde naar het Paleis van de president waar Eivita Parron vroeger haar toespraken hield Haar aafbeelding is op een hoog gebouw goed te zien. Vanavonf gaan we samen etenHet zal wel veel vlees worde denk ik. Morgen hebben we een grote stadstour

Dan

Beste Peter,
ik bent toch echt wel een niet te stoppen reiziger, die ondanks alle eerdere vakanties, het toch niet kan laten om weer al die ontberingen weer te trotseren. kerel geniet van je vakanties en blijf filmen want die zijn altijd fantastisch om te zien. Zondag ga ik weer met de 996 op pad; EINDELIJK!!

Dan

Ha ha, die eerste "ik" moet dus "jij" zijn SORRY!!

Pierre van der Velden

Zo Peter, ke eerst vakantiedagen zitter er weer op. Ik ben toch benieus wat de pot schaft.

mary

na een lange reis nu heerlijk genieten. dat het maar een mooie reis mag worden... en nieuwsgierig wat je allemaal gat beleven

jan.

Hallo Peter het is weer begonnen de reis.Maar hopen dat je veel kunt genieten.
Maar dat zal wel lukken denk ik.