peterbaas.reismee.nl

Fjordenwereld

Moegstreden aanvaardden we vanmorgen de lange reis naar Tromso, een studentenstad boven de poolcirkel Nagenietend van de Kaapervaring probeerden we toch maar wat slaap in te halen in de bus. De reis had eigenlijk een dag langer moeten duren. De chauffeeur vertelde ons over de harde tijden in de winter. Overal lagen sneeuw, enkele uurtjes licht overdag rond twaalven en slechte wegen. Autos enkel met spijkerbanden. De rit van vandaag ging enkel via de enorme fjorden met reusachtige gebergten. Lou hield een verhaal over leisteen en plooigebergtes wat niet iedereen begreep. Maar het uitzicht was adembenemend. De zon kwam er doorheen en de bergen leken nog hoger Na enkele fotostops en een middagpauze kwamen we aan de eerste veerboot. Naar de overzijde van de fjord

Dat duurt gewoon bijna drie kwartier. Verder westwaards langs de geberttes met sneeuwvlaktes op de hellingen. De leden van ons gezelschap mnaakten zich op voor de EK vioetbal Dames Ook mijn zus speeelde via de app daarin een rol. Ze was de andere appers het snels af en ik riep de standen om in de bus. De anderen keken naar een stream via internet die veel later binnen kwam. Geweldige prestatie van de dames! Om half 8 waren we pas in Tromso. Goed hotel en meteen eten De dag zit er weer op maar nog steeds noiet het daglicht. Morgen bereiken we een bestemming waar we zelfs twee daggen gaan verblijven: Svolvaar, ook weer nabij een fjord

Reacties

Reacties

Alex Janssen

Zon onder en vrij snel daarna zon weer op; het ene verhaal net geschreven en een reactie gegeven en het volgende verhaal staat er weer op.
Heel toepasselijk, Peter!

Pierre van der Velden

De fjorden, voor mij een niet onbekend terrein. Ikzelf was aan het meest oost gelegen punt van het Sognefjord in het plaatsje Sognedal. Wellicht kom je daar ook nog,Op voorhand kan ik je vertellen dat ik hier het lekkerste en meest uitgebreide eten heb genoten van al mijn reizen. Echt op zijn Amerikaans, alles net een stap beter en meer.
Peter Noorwegen was voor mij één van de mooiste landen waar ik ooit geweest ben.
Geniet er maar lekker van. Ik denk dat je ook nog in het Gudbrandtal komt waar de geschiedenis van het geslacht Björndal zich afspeelde. Verwoord in de eerdere boeken/films waarover ik eerder verhaalde.

Peterbaas

Reismee ligt er weer eens uit. Ik kan het verslag vandaag niet verzenden Dus nog even geduld!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!