peterbaas.reismee.nl

vulkaanuitbarsting Antigua

vanochtend gaan we weg hier uit Antigua. Gisteren wilden we de vulkanen om deze stad heen fotograferen maar al snel trokken er wolken voor. De Fuego, Agua en Acatenago waren amper te zien. We verwachtten er vanochten ook weinig van en inderdaad, de Agua zat weer bovenaan onder wolken. In de verte zagen we de Fuego en daarachter de Acanetango. Toen ik Lau op de foto wilde zetten vond op deze een flinke uitbarsting plaats, puur geluk, zonder wolken en op het juiste moment. Op de fotostrip wijst Lau in de verte naar de rookpluim. Met mijn nieuwe toestel kwam ik er veel dichter bij en zie je een enorme wolk uit de vulkaan komen.

Ik kan deze nog niet On line zetten, de techniek is via mijn toestel nog niet mogelijk. Dus nog even afwachten. Vandaag worden we afgehaald door Tropical association, als het goed is, en met een minibis naar Panajachel gebracht 60 km van hier. Even geen chickenbussen hier dus, en voor vijftien dollar pp kun je niet tobben.

Reacties

Reacties

Joan

Hop dan weer de bus in. Ben heel benieuwd naar de filmbeelden

Alex Janssen

Gelukkig is het mij gelukt.
Op de site Acanetango kun je instellen dat op een bepaalde datum en tijd rook uit de vulkaan komt. Speciaal gemaakt voor toeristen die een foto willen maken.

mary

Bijzonder hé als je dat kan zien. Wij hebben ook eens ergens lava naar benden zien komen. Maar waar dat ook alweer was, ben ik eff kwijt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!