peterbaas.reismee.nl

Dagje Santa Ana

vandaag gaat laars inderdaad erg ontspannen. Morgen is alles weer anders maar dit nemen ze niet meer af. Zit nu in de patio aan een biertje, het eerste na een hele tijd. De teckel hIer schooit voor nootjes, Laurens zit weer aan Wereldwijs en de bazin doet inkopen voor het avondeten. De Iailaanse vlag wappert links van me. Een rustig dagje.

vanochtend verliet Laurens met de zoon van de bazin ons resort naar de vulkaan.Ik ken die dingen wel dus laat dat aan me voorbij gaan. Onderweg vroeg de knaap ineens vijftig dollar voor de excursie wat Laurens diplomatiek tot 25 dollar kon terugbrengen. Laurens is naar boven gegaan een na een uur de top bereikt. Het uitzicht reikte tot de Stille Oceaan. De krater was prachtig maar niet actief. Daarna zijn zijn ze naar een meer gereden.

ik ben met de bazin naar het stadje gereden. Eerst haar zoontje afzetten en toen naar het centrum. Wel veel militairen op straat. En geen toeristen. Wel jammer want er is niets aan de hand. De kathedraal was prachtig, het mintgroene theater geweldig koloniaal en het stadhuis wat eerst een kazerne was, indrukwekkend. We zijn ook nog het Casino binnengegaan. Dat staat nu bijna leeg omdat ze er geen bestemming voor weten.

uiteraard wat kleine snuisterijen gekocht op de toeristenpatio. En tot mijn verrassing kwam ik dat een Nederlands koppel tegen, dat zich ook over mij verbaasde. El Salvador staat in weinig folders maar het blijft schitterend. Mijn gastvrouw heb ik verrast met een aandenken van de markt, een LP met beschilderde achterkant voor haar snuisterijen. Met haar zijn we vervolgens naar de Supermercado gegaan om de plaatselijke producten te bekijken

vanmiddag was Lauens al weer terug en vertelde zijn verhaal aan het zwembad, onze hangplek, De temperatuur is heerlijk, en het water geweldig. Maar morgen moet het weer verder. De bazin stelde de luxe bus naar Guatemala voor (20 dollar) maar dat s niet voor Laurens. Hij geef de voorkeur aan de kippenbus, niet geheel tot mijn voorkeur, maar het is veel voordeliger.

We zullen steaks wel zien maar morgen wordt het weer een zware dag naar Antigua via Guatemala stad. Daarna is het relaxter ik heb wat vervoer geregeld van Antigua naar Panatachel, en naar de luchthaven, hoewel Laurens ook hier weer de locale sfeer wil proeven Maar dat is na morgen echt wel .even mooi geweest.

Alex Janssen

Peter, je verslag doet mij denken aan de Tour de France.
Ook daar is sprake van zware etappes, rustdagen en lichte etappes.
Straks krijgen jullie de gele trui in Dusseldorf, mits jullie het vliegtuig niet missen.

Joan

Met de reactie van mijn voorganger ben ik het helemaal eens. Heb daar heerlijk om gelachen. Zo smorgens vroeg.
O ja Peter je moet Cola drinken dat schijnt ook goed te zijn!

Pierre van der Velden

Ja Joan, Cola dat klopt. Recentelijk is dat mij ook geadviseerd en zowaar het hielp.
Peter, las ik het goed, luchthaven? Voor een domestic flight of kom je alweer naar huis?

Jan.

Hallo Peter het is hier ook hoog zomer.Maandag word het hier meer als 30 graden.Maak er nog maar wat van de laatste week.Groetjes.

mary

one cola a day, keeps the dokter's away... die ken je toch wel.... geen luxe bus.... dat kan altijd in nederland weer