peterbaas.reismee.nl

Paradijsje

vanmiddag zijn we een Paradijsje binnen gegaan. Het was al een relaxdag, weinig bussen op voorspraak van mijn zus en vanavond kip met spaghetti. Dat laatste zeker want dit kleine schilderachtige oord heet Villa Napoli in Santa Ana. Wel te vinden via google denk ik. We zitten buiten de stad tegen een berg aan en kijken over de omtrek in een tuin met tropische planten en een zwembad. Eindelijk eens even onderuit.

Vanochtend werden we rond negen uur wakker en ben ik met de baas maar even maa een panadera gegegaan, Lau sliep nog even door. Het was weer flink warm, te merken als je uit je airco slaapkamer komt. Het is hier allemaal spotgoedkoop, een broodje voor 50 cent en idem voor koffie. Da smaakt wel na een dag bijna niet eten gisteren. Mijn shorts zijn nu al te wijd. Is het nog ergens goed voor. Daarna naar de bank want ook hier kun je niet pinnen. Dat lukt ook dus we kunnen er weer tegen.

Een uurtje rijden in oude rammelbus, nu met predikers van Jehova en snoepjesverkopers. Tassen tussen het volk en Laurens zeer alert. Uiteindelijk kwamen we in Santa Ana aan, geen stad om trots op te zijn op de eerste aanblik. Veel oude meuk, en totaal afgeragde taxi's. Die laatste hadden we nodig om naar ons Bed en Breakfast te gaan, drie km buiten de stad op de weg alvast naar de grens.

De taxi zou zo uit elkaar kunnen vallen. Alles zat los en rammelde reparaties met tape en electriciteitsdraad. De chauffeur was nors en mengde zich in het drukke verkeer in een damp van autogassen. Lau moes de achterdeur links vasthouden. Ik zat voorin en klemde de voordeur vast. Bij Villa Napoli aangekomen wilde hij meteen het dubbele dus tien dollar Na wat gesteggel maar negen gegeven om van hem af te zijn.Ach we delen de som gewoon.

Een oprotte omhoog en een poort met erboven de Italiaanse vlag Het kon niet missen. Een zeer aardige dame met Italiaans accent deed open, ze spraak vloeiend Engels. Onze eerste kamer was Lau te klein dus ieder 10 bij betalen voor een grotere. Hij was viwas Blanca nog gewend. Vanmiddag lekker aan het zwembad geluierd. De lucht kleurdezig na vijven knalgrijs dus nu naar de buitenloggia

Ook dit zijn dus weer halve familie woningen. Drie slaapkamers met gezamenlijke keuken, lounge en buitenloggia. Vol met allerlei decoraties van de bazin. Een prachtig aangelegde tuin, terrasvormig. Het zwembad boven, ontbijt bij de prijs inbegrepen. Kijk dat zijn nu Peterbaas Reizen. Vanavond diner in de buitenloggia, kip met spaghetti. Morgen wil Lau de vulkaan beklimmen. Ik ga wel mee maar tot aan de voet, indachtig mijn oom Piet: kerken van buiten, bergen van onder en cafés van binnen bekijken!

Joan

Ja Peter zo moet je je gaan noemen na je pensioen explodeer jejezelf als Peterbaasreizen. Die op oom Piet, wat heeft hij n gelijk nog na al die jaren. Have Fun
Hier gaan we n paar dagen zomerse temperaturen krijgen. Jippie

Alex Janssen

Heerlijk relaxen in een omgeving met weinig tot geen toeristen. Peter, heel goed, neem de rust en laat die jongere maar het atletische werk doen. Het meester-gezelprincipe.

mary

Die pieterbaasreizen mogen dan wel iets luxer gaan worden, voor ik me er aan waag. Dan toch liever een gedrilde djoser vakantie in een tent....