peterbaas.reismee.nl

Vamos a la playa

We zitten al op onze tweed locatietheater Playa del Carmen. Nog 50 x toeristiser dan tien jaar geleden.vde drukte en de prijzen pakken je aan. Een bolletje ijs voor omgerekend vier euro ins geen uitzondering. We zijn daarnet gaan eten op de hoofdstraat en ik bestelde een gerecht met gehaktballetjes dat dacht ik want het voorgerechten bestond uit 10 hele kleine balletjes met een dipsaus. vijf euro verder. En ik maar denken dat het door de prijs een hoofdgerecht was...

Vanochtend een rustige dag. Uitslapen tot acht uur. Maar dan is het bij jullie al vier uur. Het is even wennen die tijd hier. Wat eten in de Mall in de buurt en dan naar de Adobussen voor vertrek. Een rustige reis in een aircobus behalve de film die opstond. Kinderen die in nood waren door een overstroming. De bus genoot behalve wij. Dus gauw de iPods aan. Onderweg kwam het ineens met bakken uit de hemel. Een tropische moessonbui.

In Playa was het al weer droog ook al stonden de diepgeladen nog op straat. Het vinden van ons hotel Adelina staat gelijk aan een speurtocht uit Wie is de Mol? de taxi zette ons al in de verkeerde straat af en de locale wezen ons nog verder weg. Vragen, weer vragen maar niks hoor. Uiteindelijk kwamen we er achter dat op de reservering ook een telefoonnummer stond.

De eigenaresse verzocht ons in een oranje barretje te wachten op haar komst. Mijn GPS was ik vergeten te raadplegen die wees ons ook al de goede kant op, een afgesloten wit appartementengebouwen in de straat bis tussen de 39 en 40ste straat. De bazin verbleef daar niet maar kwam enkel op afroep. In de oranje bar zaten we inmiddels al aan de koele drank.

de bazin was een Weense die genoot van het Caribische. ze had niets met het Prater waar de viooltjes bloeien, zo bevestigde ze mijn vraag. Het hotel is enorm. Op de derde vloer is een huiskamer met keuken, een badkamer en achteraan een slaapkamer. Morgen komt er links van ons nog een paartje bij. In de kamer is het echte ongeveer 35 graden. In de slaapkamer staat de airco nu op 22 graden. Het bed is niet al te groot dus Laurens was ongerust omdat hij veel in slaap draait. Afijn we zien wel.

het strand was niet wat ik ervan verwachtte Veel zeewier aan de kant maar verder was het heerlijk en prachtig blauw water. De kiekjes zullen strak de rest doen. Morgen gaan we achter de bus aan naar Belize stad. Ook weer een aVentura omdat er enkel een snelle nachtbus gaat. Laurens had al uitgezocht dat we ook al via een andere bus naar Cozumel gaat en dat we aan de grens een lokale bus kunnen nemen. We hebben een hekel aan reizen in de nacht.

Morgen weer een vrije dag hier en dan weer verder. Het is hier behoorlijk warm dus we zullen er toch aan moeten wennen. Dat was het weer voor vandaag. Ik wil even de reacties lezen maar Lau wil eigenlijk nu al gaan slapen....

va

Joan

Tis weer n hele onderneming. Inderdaad tis beter overdag te reizen ????????
Met ons moeder gaat alles goed. Je hebt de groeten van haar.
Veel plezier en ben benieuwd naar het vlg verslag

Pierre van der Velden

's Nachts reizen? Dan verblijf ik ook liever in de Disco. Daar houden ze je tenminste wakker. Ach Peter, wat is warm? Je hebt hier toch al een voorproefje gehad. Geniet ze.

Alex Janssen

Zo maak je wel kennis met de plaatselijke bevolking en dat is ook leerzaam.
Het is een goede oefening in flexibel zijn. Een gratis cursus dus!
Fijne reis verder en geniet ervan.

jan.

Hallo Peter het weer hier 22 graden met een beetje regen.
Verder alles goed.En daar bij jouw ook wel zoals je schrijft.
Geniet er maar van want het is zo weer voorbij.groetjes.

Mary

Ach ... je hebt weer wat op je hals gehaald met deze reis denk ik... Dat heb je als je reis buro Peter boekt... Heb je er geen garantie bij gevraagd.