peterbaas.reismee.nl

Mexicaanse roulette;

Vanochtend was het zover ! Op naar de Amerikaanse taco's en sombrero's.de Turkse chauffeur van het Ibis iin Düsseldorf zou ons om 7uur oppikken maar dat pakte verkeerd uit. Om kwart over 7was er nog niemand en het vertrek naderde.ook de baas van het hotel was nog niet, dus in allerijl zelf naar het vliegveld gereden. We hadden nog iets van een uurtje en een half. Maar dan moesten we al wel de stoelriem vast hebben. .

kris kras weg op en af, en bij de vertrekhal de long stay opzoeken. Je hart gaat sneller kloppen en ja hoor verkeerde afslag. Weer helemaal terug en de dichtstbijzijnde parkeergarage opgezocht. Nog een uurtje te gaan.. Natuurlijk alles vol dus vol gas naar het dak. Daar was nog een plaatsje over. Vlug vlug.. Alles afsluiten en weer te voet wegwezen. Rennen naar de terminal en de balie was al leeg .

toch nog iemand gevonden en we konden er nog bij. Het water stond op onze rug.snel naar de douane waar ook weer vele rijen stonden. Via een kabeltje dat een ambtenaar even openhaalde konden we er door. Rennen naar de gate en ja hoor nog op tijd. Geen plaats meer naast elkaar in het vliegtuig maar goed we konden er nog bij..Even bijkomen in de vliegtuigestoel; ik spreek met Turken niets meer af...

de vlucht was lang en saai zonder einde. De tijd glijdt met je mee en aan de ochtend komt geen eind. Ik kon gelukkig lopen want ik zat aan het gangpad. Een half uur te vroeg landden we op Cancun ja elf uur in zo"n kist Van 9 tot 8 in de avond.. We konden vrij snel door de douane en de tassen kwamen ook op de band. zou het nu tochtend gaan?

ook de taxi naar Ibis Cancun stond al te wachtrn.Lekker vochtig warm hier. Het hotel stond ook klaar dus ik denk dat we de problemenin Holland hebben gelaten. Cancun is geen leuke plaats. Veel beton en een lange lagune waar tal van enorme hotels staan. Veel Amerikanen hier. Met de bus zijn we degene lagune afgereden tot El Mirador, een uitzichtpunt op de oceaan. Prachtige kleuren blauw en ook zwemmen hier voor de locals. Ze moeten met de oude bus wel eerst langs de grote hotels. Je bent ongeveer een drie kwartier onderweg naar de eindpunt..

vanavond Pastores gegeten, ietsMexicaans Pannekoekies met gebakken en gesnipperd varkensvlees. De sausjes waren superheet. Net als de zon hier. Vanmiddag maar vast een litertje bier naar binnen geslagen.

morgen een makkelijke dag. een uurtje met de bus naarLaya del Carmen. Nu gaat het goede leven echt beginnen...

Pierre van der Velden

Peter een tip, spreek inderdaad nooit met Turken af, neem in het vervolg Grieken die zijn veel betrouwbaarder, ahum.
Ik zie die beelden helemaal voor me. Deze hectische toestanden heb ik ook twee keer meegemaakt. Eenmaal op weg naar Rhodos en een keer op de terugreis van Boekarest naar Holland. Vreselijk. Nee dat is geen goed begin maar gedenk; eind goed, al goed. Een fijne vakantie Peter en dan hopelijk zonder verdere tegenslag. Buenos dias senores.

Alex Janssen

Zo, wat een consternatie om bij het vliegveld te komen.
Hadden jullie die 40 euro voor het parkeren bij het hotel ook al betaald?
Hoe laat zaten jullie precies in het vliegtuig? Ik zag op internet dat het vliegtuig om 8.55 uur is opgestegen.
Gelukkig zijn jullie er nu en kunnen jullie even bijkomen.
Hopelijk verloopt de rest van de reis wel voorspoedig, maar een avontuurtje is ook nooit weg. We vernemen het wel.

jan.

Het begin ging niet zo goed.Je moet maar denken alles komt toch weer goed.En nog een fijne vakantie.

Henny Sloots

Hoi Peter,

Wat een hectisch begin van de reis. Het wordt vast een prachtige reis. Je kunt in elk geval in Playa del Carmen heerlijk relaxt beginnen en dan staat er nog veel moois op het programma. Ik heb zelf een deel van jouw reis ook gemaakt in 2004 en ik heb er goede herinneringen aan. Zelf vertrek ik vrijdag naar Bali. Het zou leuk zijn om eind van de vakantie weer eens wat af te spreken en onze vakantieervaringen uit te wisselen.

Maak er een mooie reis van.

groeten,

Henny

Joan

Wat n hectische toestanden zeg, hopelijk loopt de reis verder voortspoedend, maar je hebt alles goed voorbereiddus dat gaat vast en zeker lukken

Mary

Dat was dan een lekkere start bij mij zou het zweet ook op mijn rug staan... pss maar eens begonnen met lezen.. steeds geen tijd er voor genomen.